lørdag den 14. juni 2008

Ugelbølle-hundshøj-føllebund 21/5


Karsten og Poul ville gerne prøve at sejle i kajak,så vi møtes alle ved ugelbøllestrand, Lene var ikke med og Else marie ventede med at sejle,så vi var Bent, Karsten, Poul og mig selv.

Vi lagde ud med karsten i Lenes kodiak og Poul i Elses Skimmer C.kajak,Poul blev hjulpet ud først og han forsvant hurtigt langs stranden ind i vigen, vi andre tog retning direkte mod hundshøj hvor Else ville komme med kaffe, vi fulte ikke Poul da han alle rede var langt væk og han sejlede jo tæt på kysten så der var ingen fare.

Da vi var to trejedele ovre, kunne vi se at Else stod helt ude på knekket hvor kysten går mod Studstrup og Poul var ved at gå i land ved parkeringspladsen, så jeg satte kurs mod Poul for at få ham til at sejle videre,men lige før jeg kunne få kontakt så jeg han stod ud af kajaken, stod ud er så meget sagt han kunne åpenbart ikke få fodfæste, så han lagde sig lige så stille ned på siden i vandet,det så lidt sjovt ud men jeg har låvet ikke at sige det, så det holder jeg selfølgelig.
Vi fultes hen til de andre, hvor vi fik kaffe efter strabaserne.
Da vi skulle afsted igen byttede Karsten og Poul kajak og Poul tog igen turen langs kysten mod Ugelbøllestrand.Da vi var vel tilbage, hilste vi af med Poul og Karsten." Jeg har siden været med Poul ude at købe en kajak, det blev en brugt millennium Prijon, den er han blevet så glad for så han allerede taler om at købe en ny af samme slags". Else fik sin kajak igen og så sejlede vi mod Følle og ind i føllebund, der blev vi enige om at sejle til kaløslotsroin, men der var efterhånden nogle rimelige dønninger og Bent havde ikke sit skørt med,så vandet ville apsolut ned i hans kokpit, så vi vente kajaken og sejlede til bilerne igen.
Det blev en fin tur , sol, skyer, svag vind, så en del Terner der stryrt dykkede efter fisk,det ser lidt vilt ud når de falder ud af himlen.

Turen blev på 10,8 km.

Ingen kommentarer: