mandag den 23. juni 2008

Fra Dyrehaven,ned a'Tåning å til Fuldbromølle.d.22/6.

Jeg kørte til p.pladsen ved vandrehjæmmet i dyrehaven ved Skanderborg.
Vejret var skønt, stille, overskyet og lidt støvregn. Der er stadig mange fugle unger og kyllinger, så jeg sejlede for det meste langs rørene og jeg så faktisk flere små Lappedykker unger og Blidshønse kyllinger end sidst jeg var her, de var ligesom ikke så bange, nu de var blevet støre.
De første jeg hilste på, var et par i en dobbelt tur kajak, tror jeg da nok, det var lige efter starten,
da jeg så var kommet et stykke ind i Tåning å, hilste jeg på en dame i havkajak,hun nød også det stille vejr og de mange fugle.
For enden af åen, nej, men ved Fuldbro mølle er der en opstemning, så man må ud af kajakken, op på en bro agtig træplatform, det har jeg kun prøvet en gang før, og der var højden lidt mere passende, men jeg kom da op.
Det første man ser ved ankomsten, er et toilet, det er jo dejligt at man kan komme til når man skal, men det synes mig, det kunne godt være anbragt lidt mere diskret, der i den skønne natur.
Nå men, jeg tog mig en banan og noget Søvind vand, mens jeg spekulerede på, hvordan jeg nu kom i kajakken igen? Men heldet var med mig, der kom et par, bærende på to kajakker, de kom fra den anden side af vejen, og skulde mod Skanderborg, da konen var kommet i kajakken,kom jeg til at udbryde, bare det var mig der var sikkert nede, så sagde den flinke mand: jeg kan da holde ved mens du springer i, som sagt så gjort, ja jeg sprang jo ikke lige ned, men i kom jeg, der skal øves skal der.
Så kik det hjemad igen i den skønne natur.

Lunt, stille, overskyet, skønt, fin tur. Det blev 13,2 km.




2 kommentarer:

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Bent
Det er en rigtig dejlig tur ad Tåning Å, jeg har roet den flere gange på forskellige årstider. Og det er altid en smuk tur!

Men du har bestemt ret med hensyn til det lokum - ikke specielt diskret placeret!

Hvis du er fugleinteresseret, er der faktisk også mulighed for at møde den smukke isfugl her ved Tåning Å. Jeg har set den en del gange efterhånden.

Bent. sagde ...

Hej igen Helge. Ja det er et stygt syn , med mindre man skal sådan lige nu.
Jo fugle er jeg intereseret i, ikke fordi jeg ved så meget om dem, men man bliver helt stille inden i når man sidder og følger de små ikke sant.
M.V.H. Bent