mandag den 16. juni 2008

En rask tur på skanderborg sø 16/6


Det dårlige vejr holt pause i dag og mit håndled er bedre, så jeg kørte et smut til parkeringspladsen ved vandrehjemmet, der er godt at sejle ud fra. Det var første gang i år, jeg sejlede her, der var som altid meget smukt og mange fugle der sang, der var også mange vandfugle, jeg så toppet lappedykker med unger, blidshøns med kyllinger, gæs med gæslinger,ænder med ællinger, et par hejre fløj op,en engelt svane med unge var der også.
Der var en 5-6 flotte træbåde med split flag på hækken,på tur fra
skanderborg roklup, de skulde åbenbart samme sted som mig.
Jeg sejlede om under jernbanebroen, videre ned under motervejsbroen,"
den er lidt spesiel at sejle under, der er meget larm fra bilerne, dem der bor der ved broen må da gå med høreværn, det er ellers et meget smukt sted men jeg ville ikke bo der", turen gik videre mod Tårning å,
Jeg havde ikke før været på denne side af broen, det er noget anderledes med åbne marker på højre hånd og skov på venstre, jeg sejlede helt ud til åen, i udløbet var der mange nøkkeroser der var ved at springe ud.
Jeg sejlede ca. 100 m. ind i åen, men kl. var blevet mange så skuden blev vent, jeg sejlede langs skovsiden hjem, det var der
jeg overraskede 2 gæs med 8 gæslinger, de er ellers ikke nemme at komme tæt på, jeg nåede da heller ikke at fotografere dem ,
de forsvant ind under grenene.

Der var drivende skyr, let vind fra vest utrolig smukt. ca. 8,7 km.


Ingen kommentarer: