lørdag den 14. juni 2008

Husodde - Alrø - Vorsø - hjem. 27/5.

Den dag jeg fik seneskedehinde betænelse af at sejle med grønlænder pagaj. Der blev sat fra til en lidt længere tur,"den længste indtilvidere",Turen gik fra Husodde mod Horsens lystbådehavn, Vinden kom fra øst og var ret så frisk så bølgerne kom ind bagfra i godt en halv meters penge, så det blev sjovt efter et stykke tid, det var længe siden bølgerne havde været så store, så jeg skulle lige slappe af så gik det.
Jeg var glad for den instruktion med indstilling af sværet jeg havde fået på træffet, så efter et par instillings forsøg så sejlede jeg lige ud, Da jeg kom i nærheden af havnen voksede bølgerne til det dobbelte godt og vel, og jeg skulle jo nu til at sejle med bølgerne direkte ind fra venstre, de slog nu jævnligt ind over kajaken så der var noget arbejde med, at holde ret kurs selv om sværet fungerede perfægt, jeg kom forbi havnen, det sidste stykke inden Horsens å var det sværeste, for bølgerne blev slået tilbage fra en stenmole,
Jeg kom så lidt i læ op langs kysten mod Glud, det gik roligt frem , jeg hilste på en fisker der fangede hornfisk sagde han , han havde bare ikke nogen endnu.
Det var så skønt at glide langsomt op langs de grønne skove og se blomsterne og et par harre der hoppede rundt der inde, da jeg manlede et par km. til Borreodde begyndte det at stikke i mit højre håndled og lidt senere gjorde det sågu ondt, nu opdagede jeg at jeg havde holt alt for fast i pagajen, det var jo gået der ud af , så jeg havde ikke løsnet fingrene når højre hånd skubbede på pagajen,jeg viste det godt men havde ikke fået slabbet af, Det gjorde skide undt, og jeg har da også gået med skinne siden.
Jeg holt pause på Borreodde,skiftede til tur-pagaj og sejlede til Alrø, hen langs vestøen til nord siden af sejlrenden, derefter mod vest til Vorsø og til brakør skov hvor jeg holt den sidste pause, "der stod en og så ned i vandet med en vandkikert, jeg tror han så efter de nye østers der har envaderet Horsens fjord",en banans tid senere gik turen hjem til Husodde.

Frisk vind, sol, bølger, skøn tur
Det blev 22,7 km.




Ingen kommentarer: