onsdag den 22. oktober 2008

På tur Med NIels fra Alrø dæmningen d.22/10-08

Igen en kanon tur sammen med Niels.
Ved tre tiden kørte vi til Alrødæmningen, vinden var vest sydvest og en 7-8 m/c så vi startede mod vinden ind i florden, der var en del buler på vandet, så vi glædede os allerede til hjemturen


Lidt nordøst fra Vorsøe, er der en fin plads til pause, der er bord og bænk,
og så er der den flotteste udsigt til Vorsøe, ud over Langøerne.

Dervar ikke rigtig læ for vinden, der var gået i sydvest, "der var læ sidst jeg var der", for rørerne i strandkanten og bladene på træerne er visnet og forsvundet nu, det er jo efteråret det rigtig er kommet nu, det bliver også hurtigt mørkt nu , så pausen blev ikke så lang, men først skulde vi lige have den varme suppe Niels havde med og lidt sjokolade til decert. så det er vist blevet en tradition, uumm.


Da vi skulle i kajakkerne kunne vi se at der trak en byge op, så vi fik travlt. Da vi var kommet så langt ud, at vi kunne sætte kursen mod Sondrup strand, skal jeg lige låve for der kom en byge, "
der var bølger på godt en halv meter, plus dønninger", regnen var så kraftig at bølgerne fladede helt ud, så der kun var dønningerne,
vinden var også temmelig kraftig, så vi var glade for vores hætter, vi sad jo næsten som i et lille telt, mens uvejret strøg henover og forbi, det tog jo os med et godt stykke vej.
Efter denne voldsomme udladning, blev der helt vindstille og regnen holdt op næsten med det samme.
Surf blev der ikke så meget af som jeg havde håbet, da strømmen gik i mod, den stoppede ligesom kajakken.
Da vi kom til bilerne og vi havde læsset, prøvede jeg at ringe til Lene men tlf. virkede ikke, hun havde også prøvet at ringe, da hun var lidt nervøs på grund af vejret, men kunne heller ikke, så hun ventede lidt i spænding til vi kom hjem, det er ikke sådan når man er vandt til mob.
Vi sad som vanligt bag i bilen med en øl, medens vi slappede af og klarede verdens siturationnen.

PS. Jeg har lige læst hvad Niels har skrevet om turen, jeg synes det er interesant, hvor forskelligt det er, det vi hefter os ved på turen. Læs i Nils' Havkajakblog, jeg har link her i loggen.
Igen en skøn tur i godt selskab.
Vinden var frisk til hård til svag, dejligt efterårsvejr.
Vi sejlede 12,6 km.

Ingen kommentarer: