onsdag den 15. oktober 2008

Endnu en skøn lille tur, på Horsens fjord. d.14/10-08

Vejret blev for en gang skyld, som vejr udsigten havde forudsagt.

Jeg havde aftalt med Niels,at turen skulde starte kl.16,30,fra Husodde, kom lidt tidligt hjemme fra, så jeg var næsten klar til at gå i kajakken, da Niels kom.




Det var blevet virkelig skønt vejr, vi sejlede ind mod havnen, til vi var kommet forbi, det sidste af de dyre huse,"med have helt til vandkanten", gik vi i land på, jeg tror Niels kaldte det langelinie, vi sad rigtigt og hyggede os, med cola, bananer og chokolade, mens vi så på fuglelivet, næsten for fødderne af os. Efter en god lang pause, vente vi kajakken mod bilerne igen.



Det blev en af de sejlaser, man kan huske i lang tid, med en svag brise i ryggen, sejlede vi stille hjemad, solen var på vej ned bag byen, månen var på vej op foran os,selv om vi sejlede langsommere og langsommere, kom vi jo frem til bilerne, turen var slut for denne gang. Efter at kajakker og alt grejet var lastet,"det er uhyggeligt som det fylder når det er vådt."Kunne vi
slet ikke løsrive os fra stedet. Så det var skønt,at Niels havde forudset det, han kom lige med et par øl, dem nød vi mens mørket faldt på, månen lavede reflekser på bunden af kajakkerne, og der var helt stille, man hørte kun bølgerne der ramte strandbreden.

Pludselig! ringede min mob. det var Lene der spurgte, om jeg var sulten, for så var maden i ovnen og den var snart færdig, det fik os til bage til virkeligheden, vi fandt ud af at vi faktisk frøs temmelig meget.
Det var den aften, hvor er vi hældige, jeg håber på kajakvejr snart igen, der kan kun gå for lang tid, ikke sant Niels?.

Skøn aften, dejligt vejr, god makker, kan der forlanges mere? nej vel.
Det blev til ca. 5,3 km.


3 kommentarer:

Nichof sagde ...

Hej Bent.
Tak for sidst.
Dit nye link til dit Picasa webalbum virker ikke helt. Det åbner mit eget album. Du skal linke til: http://picasaweb.google.dk/bentweb.com/ og ikke til: http://picasaweb.google.dk/home søm du gør nu. Sidste link åbner mit eget album.

Mvh.
Niels

Bent. sagde ...

Tak, tror det er ok nu.
MVH.Bent.

Nichof sagde ...

Yes, nu spiller det!