torsdag den 10. juli 2008

Tur med Stefan. d.9/7-08



Stefan, min ældste søn, slog på tråden, er du hjemme? må jeg prøve Lenes kajak?.
Selvfølgelig var jeg hjemme, og Lenes kajak var til låns. Op og tjekke vejret og vindretningen,
Stefan havde ikke sejlet, siden han var 13 år og det var i optimistjolle.
Vi kørte til Alrø dæmningen da vinden kom fra vest, så vi gik ud i svag modvind hend mod Sondrup strand, det gik utrolig godt, han ville jo godt løfte lidt for meget vand, lidt langt bag ude,jeg sagde det til ham temmelig tit, for Kodiaken bliver lidt ustabil når man gør det.
Vel ankommen til Sondrup, blev vi enige om at gå

i land efter bade broen, men der var en masse sten, så vi vendte kajakken for at lande lige før byen. Stefan sagde noget, jeg vendte mig,! det billede glemmer jeg aldrig,han havde et spørgende og meget forbavset udtryk og så sagde det plask.
At øve T redning! der var ingen problemer, jeg havde fortalt ham, hvordan man kommer ud af kajakken! og han kom nemt op igen efter at jeg havde tømt den,
Så spurgte jeg? hvad var det du sagde lige før du røg i? han svarede, jeg sagde det går jo skide godt det!!!.

Nå men vi gik i land og fik lidt at drikke og spise, solen skinnede, luften og vandet var lunt.
Efter en tid blæste det lidt op, så hjemturen blev med lidt surf og bølgegang, som man kan se på billederne var Stefan ikke blevet afskrækket.
Det var en hyggelig og sjov tur, dem skulde der gerne komme flere af med ham. Nu vil jeg prøve at lokke lille bror Jesper med.
Hygge, skøn tur, dejligt vejr. Vi sejlede 8,2 km.

Ingen kommentarer: