søndag den 6. juli 2008

Aftentur Alrø rundt 5/7


Alrø runt. 2007-08

Turen Alrø rundt var egentlig uden særlige begivenheder, der var torden bag ved Horsens,det bulrede en del, men kom ikke nærmere.
Jeg startede med rykvind ved dæmningen, svag vind, helt til jeg gik i land ved dampskibsbroen for at spise, der sad et par, med kajakker, og spiste ved en anden bænk, da jeg havde spist , skulde jeg på wc. jeg nikkede pænt til dem da jeg gik forbi, ingen reaktion, på vej til bage til kajakken nikkede jeg igen, men der blev ingen kajaksnak der, folk er jo forskellige, også dem med kajakker.
Da jeg startede ud på syd side, var vinden vent, så der igen var rykvind, indtil jeg vendte ved
pollerne, der var så lavvandet at jeg måtte uden om polstenen, den yderste af pollerne.

Efter at have sejlet et stykke, måtte jeg ud af kajakken," næsten en' km. traskede jeg gennem 20, cm. vand", det er nu nemmere at sejle, det var lidt underligt at gå der ude midt i Lerdrupbugt, de sidste par hundrede m. kunde der sejles igen, i dag stødte jeg sjovt nok ikke på nogle sten.
Kom i land lidt træt efter 17,8 km.

Skønt vejr, dejlig natur.







2 kommentarer:

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Bent
Der er ingen tvivl om at turen rundt om Alrø er sjovest i højvande. Så er Lerdrup Bugt ikke noget problem - men man kan jo ikke være heldig hver gang!

Bent. sagde ...

Hej Helge, Nej heldig var jeg ikke, men mon ikke det er sådan en tur man glæmmer sidst.
M.V.H. Bent.