fredag den 30. oktober 2009

Hjarnø rundt fredag d. 30/10

Jeg ville en tur omkring Hjarnø Fredag.


Jeg skrev det i Horsensfjord Havkajaknet, der var 4 der ville med.




Det var Per og Lars fra Kalø Kajaknet, Jan fra Sø- højlandets Kajaknet og Niels og under tegnede her fra Horsensfjord Havkajaknet.


Dejligt at de kom langvejs fra, Lars var med for første gang,men ikke sidste, sagde han.
Jeg kan' ikke forstå at der ikke er flere fra horsens, der vil med ud i den dejlige natur.



Det er skønt med sådan nogle ro makkere,
de gør turene mere end dobbelt så gode.









Vi mødtes ved Dampskibs broen på syd Alrø kl. 12,45, vi kom hurtigt i kajakkerne, det bliver tidligt mørkt nu.


Vi sejlede direkte mod syd midt i sejlrenden, vinden var jævn, så bølger ja, surf bølger og en svag strøm var lige i snuden, surt at vi skulle mod bølgerne denne gang, jeg er snot forkølet, så det var lidt anstrengende, men den utroligt flotte efterårs dag er det hele vær.

Solen skinnede så skyerne spejlede sig i vandet, efterårets mange farver kan vist ikke blive smukkere.









Da vi rundede tangen på Hjarnø" en sand tange lige efter havnen" var vinden også drejet lidt så den var stadig lige i snuden, så tangen var et fint sted at holde spise pause, det er altså det næst bedste ved turene, ren hygge i godt selskab og frisk lavet ekspresso kaffe, som Per lavede i en håndevending.





Efter en lille time sejlede vi igen, vinden havde lagt sig og vi var ude af renden, så ingen strøm heller.

Vi fortsatte med retning mod Nord, til vi kunne se Bore odde mellem Hjarnø og Alrø,
så gled vi stille med bølger, vind og strøm til dampskibs broen, kun afbrudt af et meget lavvandt sted, ca. 500 m fra broen, der var en nær' grundstødning.

Da vi havde læsset kajakkerne, kørte Per han skulle hjem og bringe børn ud til deres sport.


Vi sad i læ på nogle dejlige bænke og fik en sludder og en øl.

Tak til alle for endnu en skøn tur i godt selskab.








Det blev til 12,8 km.
Ps. min nye X1. er lige så god som jeg havde håbet, på trods af forkølelsen holdt vi en gennemsnits fart på 6,1 km/t. det er da godkændt, da vi kom hjem viste min gps. en top fart på 10,2 km/t. i surf,ved ikke helt om det holder, men godt er det da,
for der var ikke optimale surf bølger på øst siden af Hjarnø.


Der er billeder i mit Web album.






Ingen kommentarer: