tirsdag den 20. oktober 2009

X1, i blæsevejr og bølger.20/10,



Fra Alrø, Dampskibsbroen til Hjarnø, fra Hjarnø til Snaptun havn og til bage til Alrø.


Jeg fik læsset begge kajakker på bilen, Niels skulle hentes, så han kunne prøve min X1" nemt navn", Han skal måske låne den til en tur på Silkeborg søerne, jeg skal til fødselsdag.




Vi kørte til Alrø dampskibsbroen, vi ville egentlig rundt om Hjarnø, vi kom til Hjarnø, men vinden var rigelig og det var blevet sent.

Der var nogle ski.. gode bølger mellem Hjarnø og Snaptun, så vi sejlede til og ind i Snaptun havn,
vi havde regnet med at holde mad pause der, men den havn er sørme ikke kajak venlig.




Vi sejlede ud af havnen, jeg hilste lige på manden, der styre den store kajak der sejler til Endelave.




Så gik det ellers mod Alrø i surfbølger der ville noget, Niels var oppe på ca. 15 km i tim. i min X1, så han var lidt imponeret, han syntes alt i alt det var en OK, havkajak jeg havde købt, det var/er jeg jo glad for, for jeg havde kun prøvet på fladt vand, der var den også ok.

Det blev en fin tur med nogle super surf og sjove bølger, der er et sted bølgerne ikke kan finde ud af om de skal komme fra syd"dem vi surfede på" eller fra øst, der er det sjovt og lidt svært at ro i de halv store bølger, dem fra øst kommer fra den dybe rende mellem Alrø og Hjarnø, dem fra vest dannes i sejlrenden mellem Hjarnø og Snaptun, da vinden var i s/ø var der gang i bølgerne hvor de mødes.

Fin tur i Niels's behagelige selskab, vi sluttede som sædvanligt med en hygge snak og en øl, vi sad i den varme bil, der var hunde koldt ude.
Niels blev træt i varmen i bilen, han var lige kommet hjem fra Amerika dagen før.
Flere billeder i mit album.
Vinden var ca, 8-12 s/m. vi sejlede ca. 7km.




Ingen kommentarer: