tirsdag den 30. september 2008

Fællestur i Horsensfjord havkajaknet d. 30/9-08

Endelig, Så kom vi ud på fællestur,det vil sige, vores bedre halvdele,var ikke med, desvære er de ikke meget for koldt vand.
Over tlf. blev Niels og jeg enige om at vejret ikke måtte blive bedre, for så ville det ikke være til at holde ud.
Vi tog ud fra Sondrup strand, til højre mod Vorsøe.
Der var lidt buler på vandet og vinden var lige i mod, men det gik der ud af, i starten kneb det for mig at følge med, men efterhånden kom der gang i den gamle," ja for jeg er da hele 1 år ældre end Niels".

Da vi kom ud til Vorsøe sejlede vi om på sydsiden, der er der nogle revler der er tørre ved lavvande, dem strandede vi på, for
man må jo ikke gå i land på øen, vi sad og hygge snakkede lidt, fandt ud af at vi begge havde heste, vi drak lidt Søvindvand spiste en banan og et par kiks.
Efter en halvtimes tid, gik turen tilbage, nu var det næsten for nemt, med bølger og vind i ryggen, blev der surfet lidt, vi kom alt for hurtigt til bage til Sondrup strand.

Da vi kom i land gav Niels en øl og vi sad og blev enige om at det ikke var den sidste tur vi sejlede sammen, vi skal på Skanderborg sø inden så længe, Niels fik en snak med en af de lokale, om kajak og motorcykle.

Skøn tur, vejr, selskab, super. sejlede ca 8 km.