lørdag den 13. september 2008

Med Jesper i Kaløvig. 30/8,

Det var en god dag.

Min yngste søn Jesper ville med ud at sejle, så vi kørte til Koling, op til min søster og svorger. Sammen med dem sejlede vi ud fra Ugelbølle strand, Jesper skulde ud i kajak for første gang, der var næsten blank vand da vi startede ud.

Han startede i Lenes Kodiak, men den var for levende især med en let ror som Jesper, så efter kort tid byttede vi, så han fik min Aguanaut, det gik meget bedre, vi sejlede langs kysten ind i bunden af vigen og ud igen til skoven ved Gammel Lygten strand, der skulle vi holde pause. Det sidste stykke forklarede jeg Jesper hvodan man drejer ved at kante kajakken, det hørte Else Marie så det prøvede hun, den blev kantet, så meget at det blev til en halv Grønlænder vænding, det var nok for at vise Jesper hvordan man ikke skal gøre.

Efter pausen, som ikke var særlig lang, var der kommet temmelig store dønninger/bølger,

så der fik Jesper prøvet ujævnt vand, og se hvor hurtigt det kan komme.

En lille km. fra bilerne, Fik Jesper krampe i rygmusklerne, han kæmpede lidt for meget med at følge kajakken i de forholdsvis høje bølger tror jeg, vi gik i land og løb lidt rundt til han var ok, igen, så sejlede vi det sidste stykke uden problemer.

Det blev en skøn dag, tak til Elsemarie og Bent og især Jesper for en dejlig dag.

Det blev til ca. 6 km.


Ingen kommentarer: