onsdag den 19. maj 2010

Tirsdags tur d.18-5

Så kom vi på fjorden, Både Niels og jeg har problemer med ryggen, så vi kan ikke lide for hård vind for tiden.
Vi sejlede ud langs skoven, til vi næsten var ved enden af brakøer skoven, der er nogle store sten der er gode at sidde på, for et par trætte roere.
Efter den sædvanlige banan og cigaret' NEJ Niels havde ikke taget cigaretter med, standhaftig mand, han fortrød det godt nok sagde han, men det gik nu fint, respekt.
På vejen hjem så vi en sæl der fiskede, Niels fik nogle billeder, jeg havde ikke kamera med, næsten hjemme så vi en sæl mere men den var ikke så nem, den kom kun rigtig op i Niels's kølvand. Der kommer et par billeder, dem Niels har taget.
En dejlig tur, men uden grønlænder pagaj, det duer ikke, så bruger man alt for mange kræfter, med alt for lidt ekstra fart, så frem med pinden igen.
Vi sejlede ca, 6 km. med 5 m/c N/V. vind.
Tak for en dejlig aften Niels, vi må håbe de nye vi har snakket med, kommer næste gang.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fina bilder Bengt! Jag tycker det verkar som en härlig sport/fritidsnöje detta med havskajak segling, jag skall få Poul till att lära mig det när jag kommer ner till honom nästa gång. Vi skulle ha gjort det i våras, men det var för höga vågor just då;-)
Ha det gott!
Svend Åge Egeriis

Bent. sagde ...

Sven åge, jeg mener det vil være fint med havkajak på søen ved din sommer residens, der er ikke så mange bølger, men kommer du til Danmark, så sejler jeg gerne med en tur.
Det er spesielt at se stranden ude fra', på 50 m. afstand
MVH Bent.

Unknown sagde ...

Tak for en spændende blog :) Kig gerne efter Marineudstyr her.