søndag den 12. juli 2009

På morgen tur i Kaløvig d. 12/7.

Niels kom og hentede mig kl. 7,45.
Vi skulle til Kaløvig, vi skulle mødes med kajak gutterne, fra Kaløvig og Søhøjlandets Kajak Net.
Kl. 9,30 ca, sejlede vi ud fra Rosenholm Bådelaug.
Vi sejlede til venstre over mod Kalø slotsruin, men vi skulle først have runstykker, de skulle indtages på en idyllisk plet i Hestehave skoven,
der var både udsigt over vandet og der var bord og bænk,
så det blev et hyggeligt og anderledes morgen- måltid.


Efter det dejlige morgen bord, Kenneth var mester for, skulle vi jo i kajakkerne igen, da det var Kenneth's første tur i år, syntes han at ruinen måtte vente til næste gang.
Vi sejlede hjemad i nogle gode bølger, skråt forfra. Jan og Niels mente der var surf i dem, så
de tog retning mod Studstrup værket, der ville de få bølgerne ind skråt bag fra, vi andre sejlede en mere lige vej.
Per til bød Kenneth en rulle lektion, da vi var kommet tilbage, så der blev øvet med pagajflyder, men Kenneths betræk sad ikke rigtigt, så det endte med en vandgang.
Da de to udbrydere kom til bage efter en km. ekstra sejlads og to'- tre' gode surf, Ha', blev der prøvet de forskellige kajakker, jeg fandt ud af at, min kajak med Per i, var skide god til at rulle, så nu er det så op til mig!
Der blev også sparket kajak, da der kom en familie med to nye kajakker.
Vi sluttede af med en øl sammen med gutterne og Niels fandt ud af, at tiden løber hurtigt i godt selskab, da vi kørte skulle vi faktisk have været hjemme.
TAK til alle for en skøn dag.
Flot vejr ca. 9,5 km.
Billeder på web album

2 kommentarer:

Aksel Steen Christensen sagde ...

Hej Bent

Ja det må ha været let på hjemvejen...! Men når jeg får bølgerne ind skrå bagfra syntes jeg ikke det er let at padle, det er måske fordi jeg ikke er så erfarende men det kommer vel med tiden.

Men det ser ud til at være en super tur i har haft.

Mvh Axel

Bent. sagde ...

Hej Axel, det var en super tur,
Nej, det er ikke læt med bølgerne ind bag fra, I en Kodiak skal man rette op efter hver bølge, men med øvelse, bliver det skide skægt,og så kan man mange gange komme bølgen i forkøbet, så man får et fint surf, uden at skulle bruge for mange kræfter, for surf koster kræfter.
MVH. Bent.