søndag den 2. november 2008

Fra Dyrehaven til Mossø, næsten. d. 1/11-08

Lørdag morgen kl. 9,30 ved niels, kl. 10,00 ved Skanderborg sø og Erik som skulle med på tur.
Det var første gang han var på Søerne ved Skanderborg.
Vi skulle til Mossø, det vil sige, Niels og Erik skal til Mossø, jeg skal kun med til Fuldbro mølle.






Ved møllen er der en overbæring, her ville jeg sige farvel, da jeg skulle til 50 års fødselsdag,

men som de gode venner de er, så ville de holde pause her, så vi lige kunne hygge os sammen.

Vi fik Trangia suppe og kaffe, det smagte bedre end festmiddagen om aftenen gjorde, den var faktisk rigtig god.

Efter en hyggelig pause i billarm og lige op af danmarks grimmeste lukom, "det er svært at være trængende med tørdragt på",var det tid at Niels og Erik skulle pakke og bære kajakkerne over vejen, så de kunne fortsætte mod det uvisse,Mossø.


Det var lidt specielt at på Skanderborg siden, var vanstanden så lav, at det var svært at komme op på rampen, hvor man trækker kajakkerne op, men på den anden side stod vandet næsten over den rampe, så der var ingen problemer med at komme videre.

Jeg sagde farvel til Eventyrene, da jeg ikke kunne se dem mere, satte jeg mig i min kajak og sejlede hjem.

Tak for turen venner, jeg misunte jer lidt.


Atter en fin tur, svag vind lidt tiltagende,sol.

Sejlet ca 9 km.




1 kommentar:

Aksel Steen Christensen sagde ...

Hej bent....sikke en flot tur det må have været, synd du ikke kunne have været med på det sidste stræk.
Og tak for de gode råd ang det ror jeg skal til at købe til min Kodiak.
Ps jo der var "høj sø" den dag jeg var ude..griner..eller var ddt konens usikre hånd,det husker jeg ikke..griner