tirsdag den 13. april 2010

Første tur i 2010 fra Husodde, d.13,4

En  Kabrifolie har helt overtaget et lille bøgetræ, så på afstand ser det ud som om bøgen er sprunget ud i kanten af brakøer skoven .


Det er foråret som jeg ser det, på min første tur i kajakken i år, på Horsensfjord.
Jeg sidder og viler under den ny udsprungne bøg, som er en slyngplante, efter 2 km. i stiv kuling ca, 5 m/c, jeg skulle have været i læ af skoven, for vinden der burte være i NØ, men den var i SØ så det blev en hård' tur.
 Efter en laang pause under bøgen, måtte jeg jo i kajakken igen,
Det gik der ud af 10,7 km i surf, så jeg kom hjem i en fart, der var jo også en vældig rygvind.
Det var skønt at være på vandet igen, jeg manglede lige Niels, han ville hellere rode i en PC, det måtte han jo om.


Det blev en rigtig forårs tur, med øm ryg og røv.
Men det skal arbejdes væk, ville Niels sige,
Den blev på 6 km. med sol og en volsom vind.
En dejlig start på en lang seson.

Ingen kommentarer: